Kierownictwo
Dyrektor kieruje Instytutem, a w szczególności:
- ustala plany działalności Instytutu,
- realizuje politykę finansową,
- realizuje politykę kadrową,
- pełni rolę administratora danych osobowych,
- zarządza mieniem i odpowiada za wykorzystanie mienia Instytutu na realizację jego zadań statutowych,
- odpowiada za wyniki działalności naukowej i badawczo-rozwojowej Instytutu,
- odpowiada za realizację polityk związanych z systemem zarządzania zgodnym z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025 Instytutu i nadzoruje funkcjonowanie tego systemu,
- reprezentuje Instytut,
- podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Instytutu, z wyjątkiem należących do zakresu działania Rady Naukowej,
- kieruje całokształtem wykonywania zadań obronnych i zarządzania kryzysowego w Instytucie oraz odpowiada za jego przygotowanie do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
Dyrektor kieruje Instytutem przy pomocy Zastępcy ds. Naukowych, Sekretarza Naukowego, Głównego Księgowego, Zastępcy Dyrektora ds. Administracyjno-Technicznych oraz Kierowników Zakładów, Działów i powołanego Kolegium Instytutowego.
W skład Kolegium Dyrektor może powołać kierowników jednostek organizacyjnych Instytutu i organizacji społecznych. Udział w posiedzeniach Kolegium jest związany z tematyką danego spotkania.
Zastępca Dyrektora ds. Naukowych (DN) jest odpowiedzialny za:
- kierowanie Instytutem podczas nieobecności Dyrektora,
- analizę i ocenę (we współpracy z kierownikami jednostek merytorycznych) aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju nauki związanych z obszarami badawczymi Instytutu,
- rozwój kadry naukowej we współpracy z kierownikami jednostek merytorycznych,
- przeprowadzanie okresowej oceny pracowników naukowych i opracowywanie wniosków wynikających z przeprowadzanych ocen,
- dostosowywanie potencjału badawczego i kierunków działalności Instytutu do potrzeb gospodarki narodowej,
- opracowywanie (we współpracy z Radą Naukową) perspektywicznych planów rozwoju Instytutu,
- działania na rzecz tworzenia interdyscyplinarnych zespołów badawczych na szczeblu Instytutu, kraju i w skali międzynarodowej,
- rozwijanie współpracy z europejskimi i światowymi ośrodkami naukowymi,
- koordynację działań w staraniach o projekty z Programów Ramowych UE, funduszy strukturalnych itp.,
- koordynację opracowania rocznych planów naukowych i badawczo-rozwojowych Instytutu,
- upowszechnianie wyników badań naukowych i innych osiągnięć Instytutu,
- współudział w realizacji zadań obronnych, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Instytutu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz przedsięwzięć systemu zarządzania kryzysowego.
Zastępca Dyrektora ds. Administracyjno-Technicznych (DT) jest odpowiedzialny za :
- kierowanie Instytutem podczas nieobecności Dyrektora i zastępcy Dyrektora ds. Naukowych,
- współpracę z organem nadzorującym i pozostałymi;
- koordynację prac komórek organizacyjnych bezpośrednio mu podporządkowanych;
- współdziałanie z zastępcą Dyrektora ds. Naukowych w prowadzeniu spraw administracyjnych, organizacyjnych i technicznych Instytutu w zakresie inwestycji;
- nadzór nad całością działań gospodarczych i remontowych zgodnie z wytycznymi Dyrektora Instytutu;
- nadzór nad realizacją zamówień publicznych;
- nadzór nad realizacją zadań w zakresie administracji budynków, eksploatacji infrastruktury technicznej, transportu, ochrony środowiska, BHP oraz ochrony przeciwpożarowej, a także usług cyfrowych;
- sporządzanie analiz i planów w zakresie inwestycji;
- sporządzanie analiz i przygotowywanie wniosków w zakresie gospodarki nieruchomościami i sprawozdawczością w nadzorowanych działach;
- współudział w realizacji zadań obronnych, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Instytutu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz przedsięwzięć systemu zarządzania kryzysowego.
Sekretarz Naukowy (SN) jest odpowiedzialny za:
- współpracę z Dyrektorem, Radą Naukową i kierownikami zakładów merytorycznych,
- przygotowanie planów i sprawozdań merytorycznych z działalności naukowej Instytutu, we współpracy z Działem Koordynacji Badań, Informacji Naukowej i Marketingu,
- organizowanie corocznych seminariów przyjmowania i zdawania tematów badawczych statutowych, we współpracy z Działem Koordynacji Badań, Informacji Naukowej i Marketingu,
- utrzymywanie stałego kontaktu z odpowiednimi komórkami w jednostkach nadrzędnych w sprawach dotyczących działalności naukowej Instytutu,
- koordynację prac merytorycznych w zakresie przygotowania wniosków na projekty krajowe i międzynarodowe,
- współudział w realizacji zadań obronnych, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Instytutu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz przedsięwzięć systemu zarządzania kryzysowego.
Główny Księgowy (GK) odpowiedzialny jest za:
- reprezentowanie Instytutu w sprawach finansowych i innych w ramach udzielonych pełnomocnictw;
- prowadzenie rachunkowości Instytutu w zakresie określonym przepisami o rachunkowości i finansach publicznych;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- zabezpieczanie interesów ekonomicznych Instytutu;
- nadzór finansowy nad realizacją zadań poszczególnych jednostek organizacyjnych, w tym w zakresie gospodarki eksploatacyjno-remontowej;
- sporządzanie sprawozdań i planów finansowych Instytutu oraz opracowywanie okresowych analiz kosztów;
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych;
- przygotowywanie informacji finansowych niezbędnych do planowania działalności i podejmowania prawidłowych decyzji gospodarczych, w tym przygotowywanie kalkulacji wynikowych oraz zapewnienie prawidłowości i terminowości sporządzania sprawozdań liczbowych i finansowych Instytutu;
- organizowanie inwentaryzacji składników majątku Instytutu;
- nadzór nad rozliczeniem inwentaryzacji;
- należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych;
- monitorowanie zmian legislacyjnych oraz przygotowywanie z odpowiednim wyprzedzeniem skutków tych zmian dla Instytutu, jak również przygotowywanie propozycji rozwiązań w zakresie powierzonych zadań;
- współudział w realizacji zadań obronnych, wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Instytutu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz przedsięwzięć systemu zarządzania kryzysowego.
D Y R E K T O R
dr hab. inż. Marek Roszko, prof. IBPRS
tel. 22 606 36 00
tel. kom. 607 197 333
e-mail: marek.roszko@ibprs.pl
Z - C A D Y R E K T O R A D S . N A U K O W Y C H
dr hab. Dariusz Lisiak, prof. IBPRS
tel. 61 830 52 41
tel. kom. 603 645 800
e-mail: dariusz.lisiak@ibprs.pl
Z - C A D Y R E K T O R A D S . A D M I N I S T R A C Y J N O - T E C H N I C Z N Y C H
inż. Marcin Sokołowski
tel. 22 606 37 31
tel. kom. 601 393 710
e-mail: marcin.sokolowski@ibprs.pl
S E K R E T A R Z N A U K O W Y I B P R S
G Ł Ó W N Y K S I Ę G O W Y
mgr inż. Izabela Krzyżanowska
tel. +48 22 606 37 23
fax.+48 22 849 04 26
e-mail: izabela.krzyzanowska@ibprs.pl
K I E R O W N I C Y K O M Ó R E K O R G A N I Z A C Y J N Y C H
Zakład Jakości Żywności (ZJ)
Kierownik: dr Beata BARTODZIEJSKA
tel. +48 42 636 55 72
kom. 501 865 915
e-mail: beata.bartodziejska@ibprs.pl
Zakład Technologii i Techniki Chłodnictwa (ZT)
Kierownik: dr hab. inż. Magdalena WRÓBEL-JĘDRZEJEWSKA
tel.: 42 674 64 14 wew. 330, 42 674 64 85
tel./fax: 42 674 81 24
e-mail: magdalena.jedrzejewska@ibprs.pl
Zakład Cukrownictwa (ZC)
Kierownik: dr inż. Grzegorz Piotr GUZIK
tel. 22 606 36 39
e-mail: grzegorz.guzik@ibprs.pl
Zakład Koncentratów Spożywczych i Produktów Skrobiowych (ZK)
p.o. Kierownik: dr hab. inż. Joanna Le Thanh-Blicharz, prof. IBPRS
tel. (+48) 61 8731 – 972
e-mail: joanna.lethanh-blicharz@ibprs.pl
Zakład Technologii Mięsa i Tłuszczu (ZMT)
Kierownik: dr inż. Piotr SZYMAŃSKI
tel. (+48) 22 509 70 27
kom. (+48) 603 500 203
e-mail: piotr.szymanski@ibprs.pl
Zakład Bezpieczeństwa i Analizy Chemicznej Żywności (ZA)
dr hab. inż. Marcin BRYŁA, prof. IBPRS – p.o. Kierownika Zakładu
tel. 22 606 38 42
e-mail: marcin.bryla@ibprs.pl
Zakład Mikrobiologii (ZM)
Kierownik: dr inż. Justyna Nasiłowska
tel. +48 606 37 49
e-mail: justyna.nasilowska@ibprs.pl
Zakład Przetwórstwa Zbóż i Piekarstwa (ZZ)
Kierownik: dr inż. Anna SZAFRAŃSKA
tel. +48 22 606 38 85
kom. +48 601 948 988
e-mail: anna.szafranska@ibprs.pl
Zakład Technologii Fermentacji (ZF)
Kierownik: dr inż. Katarzyna PIASECKA-JÓŹWIAK
tel. 22 606 36 56
e-mail: katarzyna.piasecka@ibprs.pl
Zakład Technologii Gorzelnictwa i Odnawialnych Źródeł Energii (ZG)
Kierownik: dr inż. Katarzyna KOTARSKA
tel. +48 52 341 00 82 wew. 21
kom. 601 650 179
e-mail: katarzyna.kotarska@ibprs.pl
Zakład Technologii Przetworów Owocowych i Warzywnych (ZO)
Kierownik: prof. dr hab. inż. Krystian Marszałek
tel. +48 22 606 37 24
e-mail: krystian.marszalek@ibprs.pl
Międzyzakładowa Grupa Problemowa ds. Mleczarstwa (GM)
Kierownik: dr Katarzyna KYCIA
tel. 22 606 37 86
e-mail: katarzyna.kycia@ibprs.pl
Międzyzakładowa Grupa ds. Prawa Paszowego i Żywnościowego (GP)
Dział Administracyjno-Techniczny (DA)
Kierownik: mgr Dorota Czyżyk
tel. 22 606 37 10, 22 848 09 10
e-mail: dorota.czyzyk@ibprs.pl
Dział Finansowo-Księgowy (DK)
Kierownik: mgr inż. Izabela KRZYŻANOWSKA
tel: 22 606 37 23
e-mail: izabela.krzyzanowska@ibprs.pl
Dział Koordynacji Badań, Informacji Naukowej i Marketingu (DI)
Kierownik: mgr Iwona GOGOLIŃSKA
tel. +48 22 606 36 68
kom. +48 609 037 800
e-mail: iwona.gogolinska@ibprs.pl
Dział Spraw Pracowniczych (DS)
tel. +48 22 606 36 87
e-mail: kadry@ibprs.pl
Stanowisko ds. Jakości (KJ)
Kierownik: mgr inż. Anna NUREK
tel. 22 606 38 59
e-mail: anna.nurek@ibprs.pl
Stanowisko ds. współpracy z ośrodkami doradztwa rolniczego (ODR)
prof. dr hab. Zbigniew J. DOLATOWSKI
tel. +48 22 606 37 30
tel. kom.: +48 724 420 200
e-mail: zbigniew.dolatowski@ibprs.pl
Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)
tel. +48 22 606 36 87
+48 22 606 38 66
e-mail: kadry@ibprs.pl
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych (OIN)/Inspektor Ochrony Danych (IOD)
mgr Ludwik NAJDYCHOR
tel. +48 22 606 39 54
e-mail: ludwik.najdychor@ibprs.pl
Podmiot udostępniający: | IBPRS-PIB |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Marcin Sokołowski |
Wytworzył: | Marcin Sokołowski |
Data wytworzenia: | 29.06.2024 |
Opublikował w BIP: | Marcin Sokołowski |
Data opublikowania: | 29.06.2024 00:36 |
Ostatnio zaktualizował: | Paweł Melon |
Data ostatniej aktualizacji: | 14.07.2025 15:19 |
Liczba wyświetleń: | 7 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.